Hvad er forskellen på SEO og Google Ads samt Google Shopping?

Vi oplever ofte, at der stadig kan være stor forvirring, omkring hvilken marketingkanal og metode mindre virksomheder ønsker at benytte, da de egentlig ikke helt kender til forskellen på de forskellige online marketingskanaler og metoder. Spørgsmålet om, hvilken platform der er bedst, forekommer også rigtig ofte, men svaret på dette spørgsmål afhænger ret meget af, hvilken udvikling og vision virksomheden har. I denne artikel kommer vi ind på en af de helt store platforme Google, og forklarer forskellene på SEO (Søgemaskineoptimering) og Google Ads samt Google Shopping.

Sådan kan du nemt lave SEO-tekster helt gratis

Hvis du gerne vil skabe de gode SEO-tekster selv og ikke har ønske om at benytte et bureau, kan du forholdsvist nemt komme til det. Helt uden de bedste skriveegenskaber. Du kan nemlig bruge Google Doc’s stemmegenkendelse, som skriver alt det ned, som du fortæller. Dvs. du kan fortælle den gode historie til bloggen, om et produkt til din webshop eller noget helt tredje.

Shopify vs WooCommerce: Hvilken er den bedste webshop?

Hos Nem Media har vi gennem de seneste par år produceret utallige webshops i både Shopify og WooCommerce. Selvom kunden altid selv bestemmer hvilket system de ønsker, så gør vi en dyd ud af at give vores anbefalinger og god rådgivning med på vejen. Et af de spørgsmål vi oftest støder på, er hvilket af de to webshop systemer de skal vælge. Her får du et klart overblik over hvornår de ene er bedre end det andet.

Organisk vs. betalt markedsføring på de sociale medier

Hvor markedsføring på de sociale medier, førhen handlede om at formidle sit brand og skabe en relation til målgruppen, er det i højere grad i dag en kanal til salg, leadgenerering og at tiltrække trafik.
Alt dette gør det nødvendigt at tilrettelægge sin strategi på de sociale medier grundigt. Organisk og betalt markedsføring er de to muligheder der er, for at dele sit indhold på de sociale medier, men hvordan skal man prioritere mellem de to? Vi vil prøve at ridse fordele og ulemper op og give dig et bud her.

Sådan vælger du det perfekte domænenavn

Når du står og skal til at lave en ny hjemmeside, webshop eller lave rebranding af din virksomhed, er din digitale identitet noget af det første du skal tænke over. Når du vælger et domænenavn, er det generelt vigtigt at tænke kreativt og strategisk. Her finder du en vejledning til, hvordan du finder et godt domænenavn til dit nye websted. Gode råd, tips og praktisk viden.

Overvejelser når du skal have ny hjemmeside

Du har brug for en online tilstedeværelse, hvor dine kunder kan læse om dig, dine services, kan købe din produkter osv. Inden du går i gang, skal du beslutte, om du vil bruge den til nethandel, eller om det er en informationsside/bookingside. Skal du bruge den til nethandel, er det i stedet en webshop du skal have. Her får du en vejledning til hvilke overvejelser du skal gøre dig, inden du går i gang med din nye hjemmeside.