Facebook & Instagram annoncering
Mød din målgruppe med annoncer der bemærkes
Opsætning og vedligeholdelse af op til 1-2 annoncer
Identificering af målgruppe
Løbende optimering
Bestil pakkeOpsætning og vedligeholdelse af op til 3-4 annoncer
Identificering af målgruppe
Løbende optimering
Bestil pakkeOpsætning og vedligeholdelse af op til 5-7 annoncer
Identificering af målgruppe
Løbende optimering
Bestil pakkeOpsætning og vedligeholdelse af op til 8-12 annoncer
Identificering af målgruppe
Løbende optimering
Bestil pakkeDriver du selv din Facebook og/eller Instagram annoncering men har brug for at få designet annoncer der fanger din målgruppes opmærksomhed, kan du læse mere om annonceproduktion her.
Har du et andet annonceringsbehov end ovenstående løsninger, så kontakt os og lad os tale sammen, om hvilke muligheder der er – det er helt uforpligtende.
Kontakt os og hør nærmerePrisen for Facebook og Instagram annoncering afgøres af, hvor stort et budget du ønsker at bruge på annoncevisninger eller klik. Du betaler per visning eller per klik. Hvor mange penge du ønsker at bruge dagligt, ugentligt eller månedligt er op til dig. De fleste af vores kunder har et adspend (penge brugt på annonceringen) på 750,- kr. ex moms (fx hvis der er tale om en enkelt annonce som fx retargeting/remarketing) og opefter månedligt. Vi rådgiver dig selvfølgelig grundigt, så du ved nøjagtigt, hvor meget du får ud af de penge, som du investerer i dine Facebook og evt. Instagram annoncer.
Vi tilbyder professionel opsætning af annoncer, drift og optimering af din Facebook og Instagram Annoncering, så du får mest muligt udbytte af den. Du kan vælge mellem en af vores Facebook og/eller Instagram annonceringspakker eller kontakte os for et skræddersyet og uforpligtende tilbud. Vores priser starter på 1250,- per md, og vi har ingen binding.
På Facebook og Instagram kan du vælge at betale hver gang din annonce vises eller per klik. Hvad der er mest fordelagtigt for dig og din virksomhed, kan vi hjælpe dig med at vurdere. I nogle tilfælde, vil begge dele være relevante. Vi vil altid opsætte flere annoncer, både så vi kan se hvilke som klarer sig bedst, men også så din målgruppe på Facebook og Instagram ikke bliver ”blinde” for dine annoncer. Ser de samme annonce for mange gange, vænner de sig måske ellers til at scrolle hurtigt forbi. Herunder er to typiske eksempler på, hvornår man vælger pris per visning kontra pris per klik.
Denne opsætning er oftest fordelagtig, når formålet er branding, opmærksomhed om nyheder, øge kendskabet til virksomhed eller butik og andet, hvor formålet ikke er salg ”her og nu”. Modellen er både god, når du vil nå ud til et meget bredt publikum såvel som meget specifikke målgrupper.
Eksempel:
Du har fx en stor nyhed, om at du har ekstraordinære tilbud i den fysiske butik, at du åbner ny butik, har udsalg eller lignende. Derfor vil du gerne nå ud til flest muligt i lokalsamfundet med information, så de kommer ned i butikken og køber dine varer eller bliver opmærksomme på butikkens tilstedeværelse. I disse scenarier har du ikke et konkret ønske om, at de skal købe noget her og nu gennem linket i annoncen. Derfor er det oftest bedre, at flest muligt ser annoncen fremfor at klikke på den. Det er også en fordel, at evt. klik ingenting koster, da det kun er visningen, som du betaler for.
Pris per klik er især brugt til annoncebudskaber, hvor man ønsker en handling her og nu. Det kan være for afgive tilbud til Facebook og Instagram brugere, få solgt varer på webshoppen, få bookinger og lignende. Modellen er god til, når du vil nå meget bredt ud, såvel som en meget specifik målgruppe.
Eksempel:
Du har fx tilbud på en eller flere varer eller services, og vil konvertere salg eller bookinger direkte gennem annoncen. Så handler det ikke så meget om, hvor mange der ser den (altså visningerne), men dem der interagerer med annoncen. Der skal et klik til, for at de bliver videredirigerede til din webshop eller bookingsystem, hvor de kan købe eller booke tid. Med pris per klik betaler du dermed kun, for potentielle købere og ikke dem som ikke er interesserede i produktet eller servicen og bare scroller videre.
Facebooks/Instagrams annoncepriser baseres på to faktorer. Hvem der byder højest for at få sin annonce vist eller per klik, samt hvor relevant annoncen er for den definerede målgruppe. Relevansen vurderes bl.a. efter antal likes, klik (især CTR), delinger og andre måder der interageres med din annonce. CTR (Click-Through-Rate) er tallet der fortæller, hvor høj en procentdel af dem der ser annoncen, som også klikker på den. Derfor handler det om, at opsætte annoncer korrekt og til den rette målgruppe, så man får interaktion. Dermed vurderer Facebook/Instagram annoncen mere relevant, og annoncen eksponeres til lavere pris. Du behøver ikke frygte, at annonceforbruget stikker helt af, da der er mange gode muligheder for at begrænse det daglige og månedlige budget.
Der findes en lang række af annonceringstyper på Facebook og Instagram. Dem vi oftest arbejder med, er med henblik på at:
Få trafik til hjemmeside, få solgt produkter eller services, få bookinger, få nye leads, fremvise dine produkter, promovere dine opslag, få begivenhedssvar, skabe Brand Awareness, skabe mersalg, retargeting og andre.
Pixels på Facebook og Instagram giver dig mulighed for, at knytte hjemmesidedata til både Facebook og Instagram. Så kan Facebook og Instagram se, hvilken facebookprofil som besøger hjemmesiden og brugerens data. På den måde kan vi målrette dem i vores annoncering. Det kræver kun, at vi installerer Facebook/Instagram Pixlen i din hjemmesides header.
Det er muligt at udarbejde annoncer, som vises for brugere som har besøgt din hjemmeside tidligere. Skulle de ikke have handlet første gang, de besøgte din hjemmeside, vil annoncen vises til dem efterfølgende. Det er ikke altid de handler første gang, de besøger din hjemmeside, men retargeting øger sandsynligheden for at konvertere efterfølgende. Det er ligesom at man påminder besøgende, hvor de får det produkt, som de allerede har vidst interesse for.
Det kan have betydning for dit annoncebudget, hvis du ”spilder” visninger eller klik på medarbejdere og samarbejdspartnere. Derfor er det oftest en god ide, at få ekskluderet disse. Det kræver implementering af et brugerdefineret pixel-event på jeres hjemmeside eller gennem Google Tag Manager.
For at annoncere på Instagram, skal man benytte samme annonceadministrator som Facebooks (Business Manager). Facebook ejer nemlig Instagram. Derfor kan vi også opsætte annoncerne til Instagram, som retter sig mod samme målgruppe
Ved hjælp af Google Analytics får du overblik og indblik i besøgsdata. Her vil du også kunne se, hvor mange besøgende du får fra Facebook og Instagram. Du vil have adgang til alle relevante konti (Google Analytics, Business Manager osv.), så du altid kan se, hvordan det går med dine annoncer og konverteringsrate, budget og meget andet. Vi sender desuden løbende rapporter med meget overskueligt data.
Denne del handler om, at vi får kigget på dine landingpages og optimeret disse, så vi sikrer os, at besøgende finder den relevante information som er nødvendig for, at de fortager den tilsigtede handling. Det kan fx være, at produkttekst er mangelfuld, der mangler flere billeder/illustrationer, der skal ændres i opbygningen/designet af landingpages eller andet. Det handler om, at gøre det nemmere for besøgende at forstå hvad, hvorfor og hvordan de skal købe, reservere, tage kontakt eller andet.
Vi mener ikke, at det er nødvendigt at binde vores kunder. Du ejer din annoncekonto, alle data og opsatte annoncer 100 %. Dvs. at du altid kan opsige samarbejdet, skulle du senere ønske det. Vi arbejder altid efter, at tjene penge for vores kunder, så det er økonomisk fordel at forblive kunde hos os. Priserne er fastlagt efter hvor meget tid vi vurderer, at vi skal bruge for at skabe din succes på Facebook og/eller Instagram. Kontakt os hvis du har spørgsmål eller ønsker nærmere dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Kontakt os og hør nærmere