Søgemaskineoptimering/SEO

Søgemaskineoptimering (SEO) handler om at få sider til at rangere højere i søgemaskiner som Google. Søgning, især igennem Google, er den hyppigste måde folk opdager indhold online. Derfor vil højere rangering på Google føre til en stigning i trafikken til dit websted. Processen tager typisk et par måneder, før der er større resultater i vente, men vil man i stedet have noget, som virker her og nu, skal man overveje AdWords.

For en typisk søgeforespørgsel vil resultat nummer et modtage 40-50 % af den samlede trafik for den konkrete forespørgsel, hvor nummer to og tre resultater modtager lidt færre trafik. Jo længere fra toppen et websted findes, desto færre besøg vil webstedet typisk modtage. Hvis dit website ikke findes på en af de første 3 sider, kan I opleve at få minimal trafik og måske ingen.

 

Hvordan vi forbedrer din placering

Søgemaskiner som Google bruger et komplekst sæt regler for at bestemme, hvilke sider der skal vises for en given forespørgsel. Der er utallige regler at forholde sig til, men nogle af de mere afgørende rangeringsfaktorer er links, indhold, sidestruktur, pagespeed (hastighed) og aktivitet.

 

  • Aktivitet er, når der er liv i sitet, fx ved at der jævnligt uploades blogindlæg, anmeldelser eller på anden måde relevant indhold. Det kan vi producere for dit website og sørge for automatiseres, så der altid er aktivitet på dit websted.
  • Links fra andre hjemmesider spiller en afgørende rolle, da et link ses som en afstemning af kvalitet fra andre hjemmesider. Dette kaldes link-building. Det er dog ikke alle links, som er gode links. De skal helst have relevans og selv være rangeret forholdsvis godt. Vi har gennem vores netværk altid mulighed for at hjælpe jer med nogle kvalitetslinks, og vi er ikke bange for at tage kontakt til højere rangerede websider, blogs eller lignende, som kunne linke til jer.
  • Google kigger også på indholdet af en webside for at afgøre, om det ville være relevant for en given søgeforespørgsel. En stor del af SEO er at skabe indhold, der er målrettet mod de søgeord, som brugerne søger efter. Det kan vi producere for dit website, og vi bruger værktøjer til at finde de søgeord, som potentielt vil give jer flest besøgende.
  • Sidestruktur er endnu en vigtig faktor. Websider er skrevet i HTML, og HTML-kode skal være struktureret, da dette påvirker søgemaskinernes evne til at læse og evaluere en side. Ved bl.a. at inkludere relevante søgeord i webadressen, titlen og overskrifterne på siden, kan man gøre det nemmere, men også selve opbygningen under produktionen af websiden vil have betydning.
  • Når vi kigger på pagespeed/hastighed, ser vi på, hvor hurtigt søgemaskinerne læser/loader dine sider på webstedet. Denne del har sammenhæng med sidestrukturen. Det er ikke nødvendigvis afgørende at den er hurtig, men derimod kan det have stor betydning, hvis den er langsom.

Kontakt os for dialog om hvad vi kan gøre for dig, og få et uforpligtende tilbud allerede i dag.